III ARUTELU JA KODUTÖÖ
3.1 Arutelu
Eesmärk: Arendada õpilaste oskust mõista ja analüüsida visuaalset narratiivi ning filmikunsti elemente; arendada võimet leida seoseid filmi ja reaalse elu vahel ning väljendada oma mõtteid ja tõlgendusi. Julgustada õpilasi esitama küsimusi ja arutlema filmi teemade, sümbolite ja metafooride üle.
Kuluv aeg: 30 min
Tööleht
Abistavad küsimused aruteluks:
- Millised korduvusi animatsioonis täheldasid ja mida need võiksid sümboliseerida?
- Kuidas on kujutatud peategelase püüdlusi säilitada stabiilsust?
- Milliseid viiteid leidub Nõukogude Liidu ajastule ja kuidas need aitavad animatsiooni paremini mõista?
- Millised tegurid põhjustavad peategelases üksildustunde?
- Kuidas peategelane minevikku elustab ja miks on see tema jaoks oluline?
- Kuidas hübriidolendid ja nende kohalolek aitavad kaasa animatsiooni sürreaalsele tundele?
- Kuidas erineb inimeste omavaheline suhe inimeste ja hübriidolendite vahelistest suhetest ning kuidas see võib mõjutada animatsiooni üldist sõnumit?
- Kuidas on kujutatud Nõukogude äärelinna ja kuidas see peegeldab Nõukogude Liidu ajaloolisi reaalsusi?
- Kuidas kasutatakse absurdseid elemente, et kritiseerida sotsialistlikku elulaadi?
- Kas absurd toimib antud animatsioonis asjakohase kriitika vahendina?
3.2 Kodutöö
Märgata filmi "Koerkorter" ja reaalelu vahelisi seoseid.
Ülesanne: Märka oma ümbruses esinevaid mineviku mälukandjaid, olgu need esemed, hooned või muud sümbolid, mis kannavad ajalugu ja nostalgiat.
- Leia animatsiooni ja päriselu sarnaseid elemente. Postita need sotsiaalmeediasse, kasutades [hastagi] #koerkorter.
- Vaata, mida teised on postitanud ja analüüsi kirjalikult paari lausega nende tähelepanekuid.