Education on Screen

II TUTVUMINE

„Kas maakera on ümmargune?“

Klassiruumis vaadatakse Priit Pärna joonisfilmi „Kas maakera on ümmagune?“. Filmi vaatamisele järgnev arutelu on üles ehitatud meetodil “Sisukad küsimused”. Õpilaste ülesandeks on küsida avatud küsimusi, mis algavad sõnadega: Miks? Millepärast? Kuidas? Mida? jne. Ülesande eesmärk on elustada eelteadmisi ning seostada õpitavat sellega, mida juba teatakse.

MEETODI „SISUKAD KÜSIMUSED” KÄIK:

  1. Vaadata üheskoos läbi animafilm „Kas maakera on ümmagune?“.

Individuaalne töö:

  1. Kirjuta paberile 1-5 sõna „miks“ üksteise alla.
  2. Kirjuta paberile 1-5 sõna „mille pärast?“ üksteise alla.
  3. Kirjuta paberile 1-5 sõna „kuidas?“ üksteise alla.
  4. Kirjuta paberile 1-5 sõna „mida“ üksteise alla.
  5. Moodusta küsisõna taha oma teemakohane küsimus (kokku 4-20 küsimust).
  6. Vali need, millele sa tead vastuseid ja tõmba ring ümber.
  7. Vali need küsimused, millele sa ei oskaks vastata ja tee nende ette „linnuke“.

Grupitöö

  1. Moodustage 3-6-liikmelised grupid. Uuri, kuidas teised vastavad nendele küsimustele, millele sina ei teadnud vastust.
  2. Fikseerige need küsimused, mis jäid vastuseta, või vastus tundus vastuvõetamatuna.

Klassiga koos:

  1. Iga grupp esitab 4 kõige huvitavamat küsimust ning lisaks küsimused, mis jäid vastuseta. Need kirjutatakse tahvlile.
  2. Korraldage ajurünnak ja genereerige ideid, mis kõik võiksid olla iga vastuseta jäänud küsimuse võimalikud vastused. Vajadusel võib kasutada internetti või jätta vastuste leidmine koduseks tööks.