IV TUND:
Kuidas Jussikese maailm kõlama panna?
4.1. Filmi vaatamine
Eesmärk: pöörata erilist tähelepanu helidele
Kuluv aeg: 10 minutit
Õpetaja jagab lastele kätte teises tunnis kasutusel olnud töölehed ja palub neil märkida, kes filmis räägivad (teine tulp „Rääkis filmis“).
4.2 Arutlus klassis
Eesmärk: filmi helitausta ja tundeskaala määratlemine
Kuluv aeg: 5-7 minutit
Õpetajaga koos vaatavad lapsed üle töölehel saadud tegelaste arvud. Millised olid tegelased, kes rääkisid? Kes olid veel tegelased, aga ei rääkinud? Millised helid veel kõlasid (muusika, mootoripõrin, linnulaul jne). Kuidas need võisid olla tehtud? Mida Jussike võis tunda erinevatel hetkedel (hirm, rõõm, kurbus, häbi jmt)?
4.3 Filmi helindamine
Eesmärk: lugeda sisse Jussikese-filmi helitaust
Kuluv aeg: 30 minutit
- Õpilased jagavad rühmades dialoogi ja taustahelide osad ära, harjutavad individuaalselt ja paaristööna oma osasid. Õpetaja juhendab ilmekat lugemist.
- Õpilased loevad filmi sisse. Helindamisel on abiks programm Audacity.
NB! Enne järgmist tundi lisab õpetaja (ja/või tema abilised) monteeritud filmile heli.