Õpetajatele
Siinsed õppematerjalid annavad võimalusi valdkonnaüleseks lõiminguks (usundiõpetus, ajalugu ja liikumisõpetus), kuid ennekõike suunavad õpilasi end teadlikult liigutama.
Õppematerjalide eesmärk
- selgitada kung-fu kui võitluskunsti tausta ning rõhutada just vaimset poolt, et kujundada õpilastes arusaam, et võitluskunst on rohkem kui vastase pikali löömine;
- arendada õpilastes võimet märgata seoseid eripalgeliste asjade vahel (nagu seda on kung-fu ja õigeusk);
- laiendada sõnavara;
- julgustada õpilasi liikuma ja praktiseerima võitlust kujuteldava vastasega;
- võimaldada komöödiafilmi kaudu märgata ajaloolisi ning kultuurilisi teemasid;
- kujundada õpilastes kultuuri- ja väärtuspädevust, suhtluspädevust, õpipädevust ja digipädevust.
Õpiväljundid
Õpilane teab, mis on võitluskunst ning miks seda praktiseeritakse. Saab teada võitluskunstide füüsilisest ja vaimsest poolest ning oskab ette näidata üldlevinud poose. Õpilane arendab enda kehalist aktiivsust ja loovmõtlemist.
Teoreetilisest taustmaterjalist omandab õpilane vajaliku mõistevaramu ning kinnistab neid läbi mängude ja liikumise. Teoreetiline taustmaterjal antakse kätte enne filmi vaatamist ning käsitleb filmi loomaailmu – õigeusku ja kung-fud.
Vahendid klassis: nutiseade/arvuti, ekraan, kõlarid, internetiühendus, kaameraga nutiseade, piisav liikumisruum ja võimalusel varbseinad liikumistunnis.
Vahendid kodutöö jaoks: kaameraga nutiseade ja arvuti.
Õppesisu
1. Sissejuhatus
Kuluv aeg: 10-15 min
- Looge kaks sõnapilve, näiteks Mentimeter äpi abil, jagage QR koodi.
- Õpilased kirjutavad erinevatesse pilvedesse esmased mõtted, mis seostuvad sõnadega kung-fu ja õigeusk.
- Pannes sõnapilved kõrvuti, arutage, kas nende vahel on ühiseid jooni.
2. Õigeusu ja kung-fu taust ja õpetlik mäng. Filmi vaatamine
Kuluv aeg: 20-30 min + filmi vaatamine 1h 55 min
- Lugege kung-fu ja õigeusu teoreetilist materjali.
- Seejärel mängige mängu (eraldi nutiseadmetes või suurel ekraanil üheskoos)
- Vaadake filmi.
3. Liikumisõpetus
- Kõigile õpilastele (või paari peale) saab jagada infolehe, kus on piltide ja tekstidega seletatud kung-fu soojendusharjutused ja baastehnikad.
- Esmalt peaksid õpilased tegema soojendusharjutused.
- Seejärel paarides baastehnikate sooritamine, mil üks teeb liikumise ja teine teeb pilti.
KODUTÖÖ
- Õpilased loovad tunnis tehtud piltidest kollaaži või video, kus on näha, et nad võtavad ise erinevaid kung-fu positsioone.
- Positsioonide kõrval on kirjas, milliste kujuteldavate vaenlaste/mõtetega nad võitlevad.
FILMI ANALÜÜS
Kuluv aeg: 30 min
- Vaadake klassis õpilaste töid.
- Looge uued sõnapilved: näiteks Mentimeter rakenduses.
- Õpilased kirjutavad pilve esmased mõtted, mis seostuvad sõnaga kung-fu ja õigeusk.
- Pange kaks sõnapilve kõrvuti ja arutlege, kas ja mille poolest pilved erinevad esimeses tunnis koostatutest.
Sõnapilvede pealt saab arutleda, miks pani filmi režissöör kung-fu ja õigeusu kokku ja kas neil on ühiseid jooni. Siinkohal ei ole ühtset õiget vastust, vaid õppematerjalide eesmärk on panna vaatajad ise seoseid looma.
HINDAMINE
Õpitulemusi hinnatakse sõnaliste hinnangutega. Võimalusel kaasatakse õpilane hindamisprotsessi, et ta saaks analüüsida oma õpitegevust ja tagasisidestada kaasõpilaste sooritusi. Kollaaži/video puhul pole oluline tehniline teostus, vaid mõte.
Õppematerjalide koostamiseks on kasutatud:
- Hiob, Arne 2021. Venemaa ja õigeusk. Tuhandeaastane Vene ortodoksia. Kirjastus Gallus.
- Metropoliit Ilarion (Alfejev) 2017. Usu saladus. Sissejuhatus õigeusu teoloogiasse. Tallinn: Tarbeinfo oü.
- Kõrve, Priit 2013. Wushu baastehnikad. Tallinn: Eesti Võitluskunstide Koolituskeskus OÜ.